Dlaczego nie mamy regulaminu rozliczania mediów, który jest dokumentem obligatoryjnym

Jako właściciele w ogóle nie wiemy, w jaki sposób rozliczane są media - dlaczego np za wodę wspólną ponosimy taką a nie inną kwotę?

Jaki przyjęto system rozliczania wody wspólnej?

Nie ma żadnej transparentności w działaniach administratora ani w naszych rozliczeniach...

Pomimo wielokrotnego zwracania się o przygotowanie regulaminu rozliczania mediów, zarząd każdorazowo twierdził, że jest zbędny, ponieważ nic na ten temat nie ma w ustawie o własności lokali.

Jednakże przepisy stanowią inaczej:

Obowiązek posiadania regulaminu rozliczania mediów wynika z ustawy o własności lokali, ustawy o prawie energetycznym, ustawie o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków oraz przepisów wykonawczych.

 

Trudno dać wiarę, że H. Szamborowska, która we wszystkich sprawach wypowiada się jako autorytet i za taki jest uznawana przez część członków wspólnoty oraz zarząd, nie wiedziała o tym. Jeśli natomiast tego nie wiedziała, a zarząd nie zechciał upewnić się, czy faktycznie nie ma takiego obowiązku posiadania regulaminu rozliczania mediów, to oznacza całkowity brak kompetencji do administrowania oraz zarządzania wspólnotą.

Jeśli natomiast H. Szamborowska wiedziała o wymogu w/w regulaminu, oznacza to, że świadomie wprowadziła i nadal wprowadza w błąd członków wspólnoty. W rezultacie kłamstwa firma AD UNI DOM Sp. z o.o. uzyskała dowolność w rozliczeniach naszych mediów, co zapewne odbiło się niekorzystnie na kosztach ponoszonych przez właścicieli.

 

Dlaczego skargi kierowane do administratora wielokrotnie pozostają bez odpowiedzi?