Dlaczego przepłacamy za wodę zimną, ciepłą oraz centralne ogrzewanie?

Od kilku lat a dokładnie od czerwca 2011 roku, kiedy to zdemontowane zostały liczniki cyrkulacji na instalacji wodnej, jak wynika z przedstawianych rozliczeń zużycie cieplej wody w lokalach znacznie wzrosło, co pociąga za sobą dużo wyższe opłaty za wodę ciepłą oraz ścieki.

Każdy z Nas widzi, ile ciepłej wody marnujemy spuszczając ją do ścieków jako zimną w oczekiwaniu na moment, kiedy zacznie lecieć ciepła. Każdego dnia jest to od kilkunastu do kilkudziesięciu litrów wody...

Proszę policzyć o ile wyższe opłaty za wodę oraz ścieki ponosi przez to właściciel każdego lokalu?

Szczególnie jest to odczuwalne w okresie jesienno-zimowym, kiedy mogą Państwo zauważyć znaczny wzrost zużycia ciepłej wody. Proszę zatem nie dziwić się, gdy przeczytacie, że zużycie ciepłej wody i zimnej jest takie samo, a może nawet większe.

Taki "prezent" otrzymaliśmy w 2011 roku od zarządu wspólnoty oraz Hanny Szamborowskiej, którzy bez wiedzy członków wspólnoty oraz poza ich wolą, zdecydowali o ingerencji w instalację budynku, która stanowi część wspólną nieruchomości.
Po prostu dla uproszczenia sobie rozliczeń zdjęli liczniki cyrkulacji (przyznał to p. Gumiński na jednym z corocznych zebrań WM).

 

Dlaczego zatem zarząd i administrator podjęli taką decyzję sami, chociaż nie mieli do tego prawa?

Decyzja w tej sprawie należała tylko i wyłącznie do członków wspólnoty,  którzy w uchwale mogliby wyrazić zgodę na ingerencję w instalację budynku. Takiej uchwały nie ma, nie było nawet dyskusji na ten temat.

Ponadto samowolne dokonanie zmiany w instalacji doprowadziło do niezgodności z dokumentacją projektową budynku, co jest kolejnym naruszeniem przepisów.

 

Decyzja zarządu w kwestii zmiany instalacji wodnej była co oczywiste:

  • niezgodna z przepisami ustawy o własności lokali,
  • doprowadziło do niezgodności stanu faktycznego z dokumentacją budynku,
  • spowodowała dla właścicieli zwiększenie wysokości rachunków za wodę i ścieki.

 

Kwestionowanie rozliczeń

Wielu mieszkańców podnosiło kwestie braku rzetelności w rozliczeniach mediów, w szczególności wody. Zgłaszane uwagi odnośnie zawyżonych stanów zużycia wody przekazywane w rozliczeniach były wielokrotnie uznawane przez administratora i korygowane w dół. Niestety nie wszyscy właściciele mogli liczyć na uczciwość ze strony administratora w tych rozliczeniach.

Wniosek jest następujący - mieszkańcy, którzy kontrolowali swoje zużycie wody porównując stany liczników z tymi podawanymi przez administratora, nie pozwalali się oszukiwać. Jednak właściciele, którzy tego nie kontrolowali i nie kontrolują,  płacili i płacą zdecydowanie za dużo!