Najważniejsze informacje z zebrania WM z 10.04.2014
- Szczegóły
- Kategoria: Zebrania Wspólnoty
- Opublikowano: niedziela, 05 luty 2017 15:05
W kwietniu 2014 r. Administrator dostarczył do skrzynek pocztowych mieszkańców zawiadomienie o zwołaniu zebrania na 10 kwietnia 2014 r. Do zawiadomienia dostarczone zostały projekty uchwał oraz sprawozdanie finansowe za 2013 r.
W tym artykule zamieściliśmy skrót z najważniejszych informacji jakie padły na w/w zebraniu, w tym zobowiązania Administratora oraz Zarządu.
Wymieniamy również największe nieprawidłowości, w tym temat zmiany treści uchwały po zakończeniu głosowania na zebraniu!
Powyżej zeskanowany dokument z 26.03.2014 r., jaki został przekazany mieszkańcom przed zebraniem.
Zebranie 10.04.2014 r.:
A) Przebieg zebrania
Na zebraniu zjawiło się kilkunastu mieszkańców + Administrator + Zarząd. Zebraniu przebiegało w tej samej, utartej formule (pytanie czy właściwej?), gdzie p. Szamborowska jest osobową faktycznie prowadzącą zebranie.
Nikt z zarządu, ani osób wskazanych nie prowadzi protokoły z zebrania – to co mieszkańcy dostają wraz z uchwałami jest formą wybiórczej notatki sporządzanej już po zebraniu.
B) Kwoty wirtualne
Kwota końcowa widniejąca w sprawozdaniu finansowym za 2013, czyli ok 94 tyś złotych, jest kwotą „wirtualną”. Pada ciekawe stwierdzenie od p. Gumińskiego, że „pieniądze są tylko na papierze”. W wyniku czego środki z funduszu remontowego muszą zostać przelane na konto Wspólnoty. Składki comiesięczne nie wystarczają na pokrycie napraw bieżących oraz spłaty raty kredytu.
C) Pozwolenia
Na rok 2014 Administrator/Zarząd przewidział przekazanie Administratoromi kwoty 35 tyś zł na poczet działania dot. pozwolenia.
Prace administracyjne przewidziane są do końca 2015 r.
Jest to niestety kolejny rok, w którym Ad Uni Dom wystawia faktury na poziomie 20-30 tyś zł za rzekomą pracę - końca całego tematu nie widać.
D) Przegląd 5-letni
Pani Szamborowska (Ad Uni Dom) zobowiązała się wysłania do wszystkich mieszkańców w formie mailowej wyników przeglądu 5-letniego. Do końca kwietnia 2014 zleciobiorwca przekaże do Ad Uni Dom skończony raport. Po jego otrzymaniu mieszkańcy otrzymają maile.
Artykuł ten pisany jest po 2 latach od tego zebrania - nadal nikt z mieszkańców nie otrzymał maila od p. Szamborowskiej.
E) Korekta pomiarów lokali oraz wyliczenia kosztów utrzymania garażu
Po raz kolejny poruszona została bardzo ważna kwestia nieprawidłowych udziałów. Niestety obojętna reakcja panów z Zarządu oraz nieprawdziwe informacje przekazane przez p. Szamborowską wskazują, że w/w nie są zainteresowani naprawą tej kluczowej, dla wyliczeń wysokości składek, nieprawidłowości.
Wg p. Szamborowskiej - Uchwala o własności lokali (UWL) jasno mówi, że w WM F23 garaż nie jest odrębnym mieniem. Garaże zostały sprzedane jako powierzchnia przynależna. Ponadto stwierdza, że za komfort braku potrzeby odśnieżania samochodu w zimę należy płacić... (tutaj niestety p. Szamborowska zapomniała, że wszystkie miejsca garażowe zostały zakupione przez ich właścicieli, a nie im darowane).
Na zebraniu mieszkańcy po raz kolejny wprowadzani są w błąd w kwestii zmiany sposobu rozliczania opłat za garaż.
Zmiana sposobu rozliczeń miała miejsce w 2011, a nie jak podała p. Szamborowska 2007 r.
Padła na zebraniu również ważna informacja, że p. Szamborowska jest w posiadaniu opinii prawnej, które rzekomo aktualne działanie wyjaśnia.
Do dnia dzisiejszego nikomu z właścicieli lokali w/w opinia prawna nie została udostępniona.
Gdyż przepisy stanowią inaczej poddajemy w wątpliwość fakt istnienia takiej opinie!
Niestety dyskusja na ten temat została przerwana. Argumenty mieszkańców zostały kompletnie pomięte i potraktowane jakby w ogóle nie padły. Prezentowane były jedynie ze strony Zarządu i Administratora dość nieudolne próby wyliczenia, że po przywróceniu prawdłowości udziałów wzosną składki, a sama czynność prawna będzie kosztować 15-20 tyś zł.
Od p. Szamborowskiej dowiedzieliśmy się, że koszty utrzymania garażu są bardzo wysokie – m.in. oświetlenie i sporo drobnych remontów. Jednakże prezentowane przez Ad Uni Dom sprawozdanie finansowe nie zawiera informacji o kosztach eksploatacji garażu.
W ostatnich latach w rozliczeniach pozycja „Eksploatacja garażu” po prostu zniknęła - nie ma nigdzie wymienionych takich kosztów. Nie są również uwzględnione w planie finansowym na rok 2014.
Od p. Gumińskiego dowiadujemy się, że nie ma szczegółowych wyliczeń, gdyż brak jest osobnych liczników energii oraz wody dla garażu. Prośba z sali, że najwyższa pora takie zamontować, zostaje zbyta stwierdzeniem, że to duży koszt i WM tego nie wykona.
W rezultacie sytuacja wygląda tak, że właściciele garaży płacą praktycznie 2 razy za powierzchnię wspólną.
Więcej informacji znajdą Państwo w: Omówienie protokołu z zebrania członków Wspólnoty z dnia 10 kwietnia 2014
F) Treści uchwał
Ostatnim etapem zebrania było głosowanie nad uchwałami. Pan Gumiński udostępnił listy do głosowania, które krążyły wśród obecnych. Pani Szamborowska pobieżnie przytoczyła treści uchwał, wprowadzając podczas odczytania jedną modyfikacją w uchwale nr 4 (dot. wywozu nieczystości). Wszystkie pozostałe zapisy w tej jak i innych uchwałach były identyczne jak w przesłanych uprzednio projektach.
W czerwcu 2014 Administrator rozesłał właścicielom protokół wraz przegłosowanymi uchwałami. Treść uchwały 4/2014 była INNA niż treść głosowana na zebraniu!
G) Skład Zarządu
Zgłoszone zastrzeżenia dot. składu zarządu pozostały bez odpowiedzi – do tej pory Pani M. Wańkowicz nie została formalnie odwołana, po złożeniu swojej rezygnacji.
Kolejnym niepokojącym zjawiskiej jest badzo duży wpływ Ad Uni Dom na skład zarządu - mamy we Wspólnocie osoby preferowane przez Administratora i tylko te osoby zostały wpisane na finalną listę kandydatów w uchwałe nr 5.
Zostaliśmy również poinformowani, że Pan R. Sorbjan złożył rezygnację z funkcji człoka zarządu na następny dzień po marcowym nieoficjalnym spotkaniu mieszkańców i stąd jego kandydatura nie jest już rozpatrywana.
Prosimy zapoznać się również z Omówieniem protokołu z zebrania członków Wspólnoty z dnia 10 kwietnia 2014